ارسال و دریافت پیامک

  ۶ تکنیک ساده برای افزایش رضایت از سامانه پیامکی (ارسال پیامک)

تاريخ ثبت : 3 مرداد 1399 ساعت 23 و 01 دقیقه

سامانه های پیامکی یکی از پرکاربرد ترین راه های تبلیغاتی و البته جزو به صرفه ترین ها و ارزانترین راه های ارسال تبلیغات به حساب می آیند.

البته از سامانه های پیامکی برای ارسال پیام های اطلاع رسانی و یا خدماتی و یا در ارتباط بودن با مشتریان و حتی پرسنل نیز استفاده می شود.

ممکن است شما نیز حداقل یک بار تجربه استفاده از پنل های ارسال پیام کوتاه را برای تبلیغات و ارتباط با همکاران و مشتریان خود داشته باشید.

برخی از افراد تجربه خوبی را از استفاده از سامانه های پیامکی داشتند. حتی استفاده آن را به دیگران نیز توصیه می‌کنند اما چه اتفاقی پیش می‌آید که برخی از سامانه های پیامکی راضی نیستند؟

حقیقت این است سامانه های پیامکی در بسیاری از موارد خدمات مشابهی را ارائه می دهند و به جز برخی از خدمات محدود، ارائه امکانات آنها به صورت یکسان است اما چیزی که آنها را با هم متفاوت می کند نحوه ارائه خدمات دهی است.

تکنیک های ساده‌ای برای انتخاب یک سامانه پیامکی مناسب وجود دارد و دانستن آن ها باعث می شود تا شما نیز جزو افرادی باشید که از استفاده این سامانه ها کاملاً راضی بوده و حتی آن را به دیگر افراد توصیه کنید.

 
۶ تکنیک ساده برای افزایش رضایت از سامانه پیامکی :

۱-

سامانه پیامکی را انتخاب کنید که تیم پشتیبانی و فروش قوی باشند و تمام کارها را  تنها یک فرد انجام ندهد. زمانی که شما از شرکت خدمات ارسال پیامک را دریافت کنید، آنها دارای تیمی برای پشتیبانی و یا فروش هستند و اصولاً کارها بین آنها تقسیم شده  و روال انجام درخواست ها  بسیار سریع تر از حالتی است که تنها یک فرد قرار است کلیه خدمات را به شما ارائه دهد.

همچنین زمان پاسخگویی به شما و نحوه پاسخگویی  نیز مقایسه‌ای تر خواهد بود.

 

۲-

قدم دوم انتخاب سامانه‌ای است که تجربیات کافی را برای ارائه خدمات ارسال و دریافت اس ام اس داشته باشد. سامانه ای که تجربه داشته باشد براحتی می‌داند که در زمان وقوع بحران و یا مشکلاتی که به صورت مشخص و یا نامشخص ممکن است پیش آید، چه دستورالعملی را باید پیاده سازی کند.

این دسته از سامانه ها آزمون و خطا نخواهند داشت و از تجربیات قبلی خود برای بهبود شرایط و ارائه خدمات پایدار به کاربران شان استفاده می کنند. حتما قبل از انتخاب سامانه موردنظرتان از میزان تجربه و مدت زمانی که آن سامانه در این عرصه فعال بوده است اطمینان حاصل کنید.

 

۳-

سومین گزینه ای که شما را کمک می کند تا سامانه‌ای مناسب را انتخاب کنید صداقت آن سامانه و سیستم می باشد. متاسفانه برای جذب مشتریان ممکن است بسیاری از حقایق گفته نشود و یا حتی نقطه ضعف هایی که وجود دارد به عنوان یکی از خدمات و یا دسترسی ها اعلام شود و افرادی که دانشی در این زمینه ندارند آن را به عنوان یک قابلیت منحصر به فرد تلقی کنند.

برای مثال ارسال پیامک تبلیغاتی به مشترکینی که خودشان تمایل به دریافت تبلیغات را اعلام کرده‌اند، غیر قانونی می باشد و هیچ راهی برای ارسال پیامک به این شماره ها وجود ندارد.

اما برخی از سامانه ها برای اینکه افت فروش نداشته باشند از راه های غیرقانونی اقدام به ارسال تبلیغات به افرادی می کنند که اصلا تمایلی به دریافت تبلیغات ندارند.

خودتان را جای فردی بگذارید که تمایل ندارد و برایش ارسال پیامک انجام شود. علاوه بر غیرقانونی بودن این روند حتی در مورد محصول و یا برند خودتان اقدام به تبلیغات معکوس و اشتباه کرده اید  و حتی برایش هزینه هم پرداخته اید!!!!

در همان ابتدای امر سامانه ای را انتخاب کنید که از همان ابتدا صادقانه به شما تمام موارد را توضیح دهد.

 

۴-

چهارمین راه ساده برای یک انتخاب درست وجود راه‌های ارتباطی صحیح و البته در دسترس برای تماس با یک شرکت می باشد. شماره تماس مناسب،  سیستمی که بتوانید درخواست تماس خود را ثبت کنید و یا اینکه حتی در خواست راهنمایی و یا سوال خود را به صورت مکتوب بنویسید و پاسخ مناسب را در زمان مناسب دریافت کنید. اصولاً تمام موارد را در دسته پشتیبانی نیز میتوان جا داد اما قابلیت تماس و تلفن های ثابت البته روش‌های متفاوت متنوع برای ارتباط، فراتر از نحوه پشتیبانی کاربران می باشد.

 

۵-

یکی دیگر از راه های مناسب برای انتخاب یک سامانه وجود دسترسی ها و قابلیت های مختلف برای انتخاب می باشد. متناسب با نیازتان و یا کاری که می خواهید برایش از قابلیت ارسال و دریافت پیامک استفاده کنید چندین گزینه و امکان انتخاب داشته باشید. و صرفاً مجبور به انتخاب یک نوع خدمات با قیمت از پیش تعیین شده نباشید.

 

۶-

راه حل نهایی برای انتخاب سامانه‌ای که شما را از انتخابش راضی و خوشنود نگه دارد، وجود دسترسی های مختلف، متناسب با نیازهای روز و البته به روز رسانی شده است. اصولاً هر سامانه پیامکی و یا حتی قابلیت هایی که در آن سامانه قرار دارد به صورت دوره‌ای می‌بایست به روز رسانی شده ، برخی امکانات حذف شده و برخی دیگر خدمات بیشتری را ارائه دهد.

به صورت کلی سامانه ای که در اختیارتان قرار گرفته است می بایست دسترسی داشته باشد که بتواند همراه با امکانات به روز اپراتور،  خدمات ارسال و همینطور دریافت پیامک را در اختیارتان قرار دهد.